”Nä, det är inget”

Efter några dagars kämp har jag fått penicillin. Öroninflammation. Hur man inte kunde hitta felet första gången är helt otroligt. Lerum i ett nötskal. Antar jag. 

Det är därför jag är vaken. Alldeles för tidigt för mig egentligen. Pulserande smärta. 

Tvn är på. Valet i USA. Det går bra nu. Just nu ser det ut som Trump kommer ta hem det. Helt fantastiskt. Underbart. Vad kommer hända med människorna och ekonomin och världen? För när det gäller något som faktiskt påverkar alla så borde alla få vara med och rösta. Vi bara sitter här, i Sverige, med våra åsikter och tankar och får ta konsekvenserna av något vi inte ens varit med och påverkat. Men vad vet jag. Jag är inte insatt. Kanske bäst att inte ha en åsikt när det gäller sånt här. 

Konflikträdd much? -Alltid. 

Jag sitter här iallafall. Och tittar. Ibland på tvn, ibland ut genom fönstret. Och väntar, på att allt ska gå över. Fem dagar för örat, fyra år för USA. 


Ber om ursäkt om ironin inte är tydlig nog. Poängen är att allt suger. 

Kommentera

